Ασκήσεις επικοινωνίας για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες Μ.Δ

kids-schoolΟι ασκήσεις επικοινωνίας είναι πολύ σημαντικές, γιατί με αυτές τα παιδιά ασκούνται στο να ακούν με προσοχή, να δίνουν σαφείς απαντήσεις, να εκφράζονται ελεύθερα, να είναι σε θέση να ανακαλούν πληροφορίες που άκουσαν, να γνωρίζουν και να αξιολογούν τα συναισθήματα των άλλων όπως ακριβώς και τα δικά τους.

Τέτοιες ασκήσεις είναι οι εξής:

  • Παιχνίδια γνωριμίας, όπου το κάθε παιδί λέει το όνομά του
  • Συνεντεύξεις. Τους δίνεται η δυνατότητα να σχηματίσουν ερωτήσεις και να δώσουν σαφείς απαντήσεις κάτι το οποίο βελτιώνει την προσοχή τους.
  • Μάσκες συναισθημάτων για την ανάπτυξη της ικανότητας παρατήρησης και ανακάλυψης μη λεκτικής επικοινωνίας
  • Παιχνίδι έκφρασης συναισθημάτων, όπως (χαρά,λύπη,θυμός, έκπληξη)
  • Ασκήσεις ακουστικής διάκρισης, π.χ. αναγνωρίζω ποιό ζωάκι νιαουρίζει, ποιό γαβγίζει κλπ. και επαναλαμβάνω.

Ιδέες για γλωσσικές ασκήσεις

  • Κατονομάζουμε αντικείμενα και εικόνες
  • Περιγράφουμε ομοιότητες ή διαφορές
  • Τοποθετούμε τις εικόνες μιας ιστορίας σε σωστή χρονολογική σειρά
  • Περιγράφουμε τη χρήση διαφόρων αντικειμένων
  • Δημιουργούμε δικές μας ιστορίες
  • Βρίσκουμε λέξεις που να αρχίζουν από συλλαβές ή γράμματα, π.χ. “κα” – κασετίνα, “η” – ήλιος
  • Λέμε μια λέξη η οποία πρέπει να συμπληρωθεί από κάτι άλλο, π.χ. “ο ήλιος….. μας φωτίζει”
  • βρίσκουμε λάθη μέσα σε μια πρόταση

Ιδέες για γνωστικές ασκήσεις

  • Γνωρίζουμε τα βιβλία και τα ξεφυλλίζουμε
  • Γράφουμε συνταγές
  • παιχνίδι με ήχους γραμμάτων, π.χ ένα παιδί λέει το όνομά του “Κώστας”. Ποιά άλλα ονόματα αρχίζουν με το ίδιο γράμμα; ποιές πόλεις αρχίζουν με το γράμμα “Κ”;
Μαριλένα Κιτσάκη

Μαριλένα Κιτσάκη

M.Ed στην Ειδική Αγωγή, University of Bristol, Ηνωμένο Βασίλειο
Β.Sc με κατεύθυνση Ψυχολογία στο τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Μαριλένα Κιτσάκη

Comments

comments