όχι πολλές ώρες στον υπολογιστή!

Child-In-InternetΤί μαθησιακές δυσκολίες δημιουργούνται στα παιδιά όταν ασχολούνται πολλές ώρες με τον υπολογιστή;

Πέρα από το γεγονός ότι η πολύωρη και συνεχή χρήση του υπολογιστή από τα παιδιά τους προκαλεί αρχικά εθισμό και συνήθως προβλήματα όρασης συμβάλλει επίσης αρνητικά στην μείωση της σωστής και ορθής τους επικοινωνίας καθώς και στη δημιουργία μαθησιακών δυσκολιών.

Κάποιες από τις μαθησιακές δυσκολίες που μπορούν να δημιουργηθούν από την συστηματική χρήση του υπολογιστή είναι:

  1. Δυσγραφία. Τα παιδιά από πολύ μικρά μαθαίνουν να πιάνουν με τα χέρια τους μαρκαδόρους, κερομπογιές, μολύβια κοκ. Η Διαδικασία αυτή περνά από διάφορα στάδια μέχρι να μπορέσει το παιδί να κρατήσει το μολύβι εντελώς σωστά μεταξύ των δύο πρώτων δαχτύλων και του αντίχειρα. Όταν αυτή η ικανότητα τους στερείται, καθώς το παιδί βρίσκει έτοιμα τα γράμματα και τους αριθμούς στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή, τότε δημιουργούνται δυσκολίες γραφής.
  2. Αργή επικοινωνία. Ο υπολογιστής και κυρίως το διαδίκτυο (που οι μικροί μας φίλοι χειρίζονται τελειότατα) βομβαρδίζουν με πληροφορίες τα παιδιά που δεν έχουν το χρόνο να τις σκεφτούν και να τις κατανοήσουν. Όλα γίνονται τόσο γρήγορα και εύκολα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να τους μειώνει την κριτική σκέψη και ως επακόλουθο να τους στερεί την ορθή επικοινωνία.
  3. Διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα. Γιατί; Τα παιδιά παθαίνουν εξάρτηση από το διαδίκτυο με αποτέλεσμα όταν πρόκειται να ασχοληθούν με το διάβασμά τους ή να παρακολουθήσουν ένα μάθημα, τους προκαλεί άγχος και ο,τιδήποτε κινείται γύρω τους είναι ένας καλός λόγος για να τους αποσπάσει την προσοχή.

Τόσο οι παραπάνω λόγοι όσο και πολλοί άλλοι μπορούν να μειώσουν κατά μεγάλο ποσοστό την απόδοση των παιδιών στο σχολείο και να δημιουργηθούν μαθησιακές δυσκολίες. Θα πρέπει να γνωρίζει το παιδί πόσο και κάθε πότε μπορεί να κάθεται στον υπολογιστή και να γίνει κατανοητό τόσο από τους μικρούς όσο και από τους μεγάλους ότι στόχος δεν είναι η απαγόρευση του υπολογιστή αλλά η σωστή οριοθέτηση του χρόνου και η χρήση.

Μαριλένα Κιτσάκη

Comments

comments