Σύλληψη μολυβιού στην προσχολική ηλικία

Το γράψιμο είναι μια διαδικασία η οποία επηρεάζεται από ανάπτυξη της αισθητικοκινητικής, αντιληπτικής και γνωστικής ικανότητας του ατόμου. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό για το παιδί, από την στιγμή που πιάνει στα χέρια του οποιοδήποτε αντικείμενο γραφής (μαρκαδόρο, ξυλομπογιά, μολύβι κ.α.) να περάσει από όλα τα στάδια σύλληψης.

Πώς πιάνουμε το μολύβι;
Για να μπορέσει ένα παιδί να πιάσει σωστά το μολύβι θα πρέπει να αναπτυχθούν οι μυς του στους ώμους και στα χέρια. Για να επιτευχθεί αυτό προτρέπουμε τα παιδιά να παίρνουν μέρος σε δραστηριότητες παιχνιδιού που ενέχουν αδρές κινήσεις όπως μπουσούλισμα, σκαρφάλωμα, σπρώξιμο, τράβηγμα, έλξεις, κουβάλημα αντικειμένων κ.α. ώστε οι μύες στους ώμους και τα χέρια να δυναμώσουν , να γίνουν πιο σταθεροί και κατ’ επέκταση το πιάσιμο του μολυβιού να γίνει με πιο σωστό και  ώριμο τρόπο.
Τα πιο συνηθισμένα στάδια σύλληψης είναι τα εξής:
1-2 ετών:
Το παιδί πιάνει το αντικείμενο γραφής με τη γροθιά του και μουτζουρώνει στη σελίδα χρησιμοποιώντας την κίνηση όλου του χεριού (από τον ώμο έως τα δάχτυλα).

Το παιδί, από την στιγμή που πιάνει στα χέρια του οποιοδήποτε αντικείμενο γραφής

2-3 ετών:
Το παιδί χρησιμοποιεί όλα του τα δάχτυλα για να πιάσει το εργαλείο γραφής αλλά ο καρπός είναι έτσι γυρισμένος, ώστε η παλάμη να κοιτάει προς τα κάτω. Τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία έχουν αρχίσει να σταθεροποιούν τους ώμους τους, όποτε τώρα η κίνηση έρχεται από τον αγκώνα και κάτω. Σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά είναι σε θέση να κάνουν μια ευθεία γραμμή ή μια καμπύλη.

πώς κρατάμε το μολύβι 2-3 ετών

3-4 ετών:
Τα παιδιά κρατούν τώρα το εργαλείο γραφής με 4 δάχτυλα. Η κίνηση πραγματοποιείται περισσότερο από τον καρπό και την παλάμη, ενώ τα δάχτυλα κινούνται όλα μαζί. Σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά συνήθως μπορούν να ενώνουν τελείες για να σχεδιάσουν μια εικόνα, να σχεδιάσουν ζιγκ-ζαγκ και γραμμές που τέμνονται. Ακόμη, προσπαθούν να ζωγραφίσουν απλά ανθρωπάκια.

πώς κρατάμε το μολύβι παιδιά και εξέλιξη

4-7 ετών:
Τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία συνήθως χρησιμοποιούν 3 δάχτυλα για να κρατούν το εργαλείο γραφής και μάλιστα τα τρία αυτά δάχτυλα λειτουργούν ως μια ενότητα. Τα σκίτσα των ανθρώπων έχουν περισσότερες λεπτομέρειες.

ποια είναι τα στάδια που χρειάζεται να περάσει ένα παιδί για να μάθει να κρατάει σωστά ένα μολύβι;

Μαγδαληνή Χαλικιά

Μαγδαληνή Χαλικιά

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια - Πτυχιούχος ΑΤΕΙ Αθήνας
Εξειδίκευση στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.)
Νικ.Θεοτόκη 43
Μαγδαληνή Χαλικιά

Comments

comments